Flash AB

Service och sortiment vår styrka

Konkurrensen inom modemarknaden gör att kundernas krav ständigt ökar.

Utöver utbudet på den lokala marknaden finns idag hela världen tillgänglig via onlineförsäljning, säger Fredrik Johansson, vd på Flash AB. Vi arbetar oavbrutet med att optimera vårt kunderbjudande, på alla våra marknader, och i alla våra säljkanaler.

Flash vänder sig till kvinnan mitt i livet. Vår kollektion består av basplagg i hög kvalitet, modeplagg i säsongens färger och material, samt accessoarer som adderar det lilla extra. Designavdelningen arbetar ständigt med att utveckla vårt sortiment medan produktionen sker hos leverantörer med lång erfarenhet av vad vi och våra kunder kräver. Det säkrar att kvalitet och material lever upp till kundernas förväntningar.

Vårt butiksnät utvecklas och optimeras ständigt. Sverige är alltjämt den största marknaden vi finns även i Danmark och Finland. Det etableras nya handelsplatser i hög takt på den svenska marknaden. Flera sedan tidigare starka citykärnor, har fått konkurrens av attraktiva externa handelsplatser. Dessa handelsplatser har många gånger en attraktiv butiksmix, en hög servicegrad i form öppettider och parkeringsmöjligheter, och dessutom aktiviteter som attraherar en allt större del av kunderna. För att nå den lönsamhetsnivå som förväntas av våra butiker, krävs att vi verkligen får besökare just till Flash butiker. Ett ständigt arbete med butikskoncept, skyltning och kommunikation sker för att säkra detta.

Flash erbjuder alltid en personlig service. Genom det bemötande våra duktiga medarbetare i butikerna ger kunderna får vi nöjda, återkommande kunder som i längden leder till en långsiktig kundrelation. Flash duktiga butiksmedarbetare är nyckelpersoner i företaget.

Verksamhetens centrala funktioner är avgörande för att ge butikerna möjligheter att ta hand om besökare på allra bästa sätt. Löpande kommunikation till Flash Club, företagets kundklubb, bidrar till att inbjuda kunder till butikerna. Ständig kollektionsutveckling inom design- och inköpsverksamheteten bidrar till att kunderna ständigt erbjuds något nytt, spännande och intressant. En effektiv lager och logistik­verksamhet ser till att rätt plagg finns i rätt butik, vid rätt tidpunkt. Det är avgörande att verksamhetens alla funktioner presterar på hög nivå.

Efter att ha avslutat 2015–2016, fortsätter nu arbetet med att utveckla företagets position som en modedestination för kvinnan mitt i livet, avslutar Fredrik Johansson.

Fredrik Johansson

VD Flash AB

FLASH AB

Flash erbjuder färgstarkt kvinnligt basmode med trendigt inslag. Kläderna är egendesignade och säljs via egna butiker, idag 78 till antalet och via egen web shop. Målgruppen är självständiga, aktiva kvinnor som passerat 30-sträcket, är ungt sinnade och månar om sitt utseende. Hos Flash hittar man kläder för alla tillfällen, såväl för vardag som till fest. Företagets drivkraft är att skapa kläder som är både snygga och funktionella. Dessutom ska de hålla bra kvalitet och attraktiva priser.

Företaget grundades 1968 av familjen Sverdrup och ingår sedan 2003 i Mellby Gård-gruppen. På huvudkontoret i Lund arbetar tjugotalet personer med marknad, inköp, design och lager. Plaggen av svensk design tillverkas till största delen i Fjärran Östern.

Börja skriva och tryck på Enter för att söka